به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود صفارزاده با اشاره به تهیه برنامه عملیاتی (ACTION PLAN) ایمنی در سال ۹۵ اظهار داشت: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی یک برنامه استراتژیک و راهبری برای ایمنی راهها در سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفت و در کمیسیون ایمنی راهها به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد.
وی افزود: این برنامه راهبردی با ۹۶ رئوس کلی پیشبینی کرده بود که در صورت اجرای اقدامات تحت برنامه میتوان به کاهش ۱۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برسیم.
معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه «سازمان بهداشت جهانی» همواره از ایران به دلیل نداشتن نقشه عملیاتی راهها ایراد میگرفت، گفت: ادعای آنها مبنی بر عدم پیشبرد اهداف ایمنی راهها در ایران با اتکا بر برنامه راهبردی بود و همواره برای تهیه یک برنامه عملیاتی تاکید میکردند.
صفار زاده با اشاره به شروع کار تهیه برنامه عملیاتی از سال گذشته افزود: در آن زمان شروع به برگزاری جلسات مشترک با سازمان راهداری و حملونقل جادهای و کمیسیون ایمنی راهها کردیم که منجر به تهیه شرح خدمات شد و در آخرین جلسات شرح خدمات مورد بررسی، بازنگری و تایید معاونت برنامهریزی وزارتخانه و سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راهها قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تاییدیه سر انجام منجر به عقد قراردادی با سازمان راهداری و حملونقل جادهای با نظارت کمیسیون ایمنی راهها، سازمان راهداری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شد. که مرکز تحقیقات حدود ۱۲ گروه تحقیقاتی در زمینه های مختلف همچون زیرساخت، آموزش، فرهنگسازی، قوانین و مقررات، فروریتهای پزشکی، آموزشهای همگانی، معاینه فنی خودروها، مدیریت ایمنی راهها، گواهینامه، تخصیص منابع و تحلیل تصادفات و سار منایع را تجهیز کرد.